11 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات متابولومیکس و ژنومیکس

دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری وبینار بین‌المللی نقش متابولومیکس در پزشکی شخصی

وبینار بین المللی با موضوع نقش متابولومیکس در پزشکی شخصی یکشنبه 27 مهرماه سال جاری با اعطای امتیاز بازآموزی برای مشمولین به صورت مجازی و از طریق اسکای روم توسط مرکز تحقیقات متابولومیکس و ژنومیکس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات متابولومیکس و ژنومیکس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ابتدای این وبینار دکتر کامبیز گیلانی عضو هیئت علمی پژوهشکده ابن سینا وابسته به جهاد دانشگاهی  و  فارغ التحصیل دانشگاه  آنتورپ بلژیک ضمن معرفی علم متابولوم و متابولومیکس به ارائه توضیحاتی در مورد کاربرد های این علم در سایر علوم پرداخت.

در ادامه دیگر سخنران این وبینار دکتر احمد مانی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس دارای وابستگی به  دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا توضیحاتی در خصوص آنالیز داده های متابولومیکس، آشنایی با کاربردهای متابولومیکس در پزشکی شخصی و رویکرد پزشکی شخصی با تکیه بر دانش متابولومیکس ارائه کرد.

ایشان با اشاره به  کاربرد این علم در حوزه های شیمی، شیمی تجزیه، شیمی دارویی، بیوشیمی و  غیره خاطر نشان کرد:  برای کاربردی سازی این علم در سایر حوزه ها نظیر پزشکی، ژنتیک پزشکی، علوم تغذیه، زیست فناوری، علوم دارویی و ...  نیاز به همکاری تمامی  تخصص‌ها در این حوزه احساس می شود .

ایشان در ادامه برای  آشنایی هر چه بیشتر با کاربردهای این علم به معرفی کتب و نشریاتی که در این زمینه منتشر شده است پرداخت.

گفتنی ست با توجه به درخواست های مطرح شده از سوی علاقمندان به علم متابولوم و متابولومیکس،  مرکز تحقیقات متابولومیکس و ژنومیکس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در صدد است  از آذر ماه سال جاری میزبان  سلسه وبینارهایی در حوزه متابولومیکس باشد.  

مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *