11 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات متابولومیکس و ژنومیکس

دانشگاه علوم پزشکی تهران

بررسی پروفایل متابولومیکی چاقی در انسان: یک مطالعه مروری نظام مند

ارزیابی مطالعات انجام شده در زمینه متابولوم افراد چاق و بررسی متابولیت های مرتبط با چاقی به منظور بررسی جامع تحقیقات این حوزه و بررسی بایومارکرهای شناسایی شده و متابولیت های درگیر در ایجاد چاقی جهت انجام پژوهش های مبتنی بر ارتباط متابولوم با بیماری چاقی خلاصه روش اجرا و شیوه های تحلیل مطالعه حاضر به روش مروری نظام مند انجام خواهد شد و کلیات مقالات منتشر شده ماقبل سال ۲۰۱۸ در زمینه ارتباط چاقی با متابولوم و متابولومیکس بررسی می شود. کلید واژه های اصلی در این بررسی metabolomics, Metabolic, obesity, overweight است.

خلاصه ضرورت اجرای طرح

ارزیابی مطالعات انجام شده در زمینه متابولوم افراد چاق و بررسی متابولیت های مرتبط با چاقی به منظور بررسی جامع تحقیقات این حوزه و بررسی بایومارکرهای شناسایی شده و متابولیت های درگیر در ایجاد چاقی جهت انجام پژوهش های مبتنی بر ارتباط متابولوم با بیماری چاقی

خلاصه روش اجرا و شیوه های تحلیل

مطالعه حاضر به روش مروری نظام مند انجام خواهد شد و کلیات مقالات منتشر شده ماقبل سال ۲۰۱۸ در زمینه ارتباط چاقی با متابولوم و متابولومیکس بررسی می شود. سپس سوال پژوهشی تعریف گردیده و جستجو در بانک داده ها مانند PubMed ، ISI/WOS و SCOPUS انجام خواهد شد. کلید واژه های اصلی در این بررسی metabolomics, Metabolic, obesity, overweight است.
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *